Mission statement

Mission

Boncura wants to help people change their behavior to better deal with their stress, anxiety and mood complaints.

Vision

Human health consists of physical, mental and meaningful dimensions that Boncura sees as intertwined. These dimensions cannot therefore be viewed separately from each other. Health benefits are achieved when the treatment is integrally focused on physical health, mental well-being and active participation in work and social circle. Based on this vision, Boncura has organized care paths to continuously monitor and improve this integrated treatment.

Client satisfaction

Clients can post a public reviw by  ZorgkaartNederland which you can see at the home page. At the end of the treatment, client satisfaction is also measured digitallly by means of digital questionnaires

In 2019, the average rating was 8.4 (1-10 scale) for general satisfaction.

See the full report on de CQ index here:

CQ index 2019 Boncura GGz


Client participation – Mirror meetings

Boncura allows its clients to participate in decision-making about the organization through periodic meetings where clients can discuss

  • organization of care
  • furnishing locations
  • information about treatment

Reports are made of the meetings, improvement plans are drawn up and shared with participating clients.

If you are interested as a client of Boncura to discuss policy and affairs at Boncura, we invite you to register via this link.

Conditions

Boncura GGz werkt volgens de algemene leveringsvoorwaarden van GGz Nederland (2017). Deze zijn via de volgende link in te zien

Leveringsvoorwaarden GGz Nederland

Toezicht

Boncura GGz is een toegelaten instelling door het ministerie van VWS conform de Wet Toezicht Zorg Instellingen (WTZI). Het bestuur van Boncura GGz staat onder toezicht volgens de zorgbrede governance code.

Boncura haar Raad van Commissarissen bestaat uit:

Dhr. I. Boswinkel Msc –  (voorzitter/lid)

Dhr. A.B.R. Valkem Msc –  (lid)

Invulling van het bestuur en de algemene directievoering ligt bij

Dhr. R. Los Msc

Het bestuur en de RvC vergadert 4 x per jaar en zo veel als nodig is.

Kwaliteitsstatuut

Kwaliteitsstatuut

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige GGZ’, dat wil zeggen generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Boncura heeft een goed gekeurd statuut (door zorginzicht.nl) en dit statuut is via deze link in te zien:

Kwaliteitsstatuut Boncura GGz

Privacyreglement

Bij Boncura GGz wordt er discreet met uw informatie omgegaan. Dit is samengevat in ons privacyreglement:

Privacyreglement Boncura GGz

Klachtenprocedure

Klachtenprocedure van Boncura

Uiteraard doen wij er alles aan om de zorg zo goed mogelijk en naar uw tevredenheid uit te voeren. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij bieden u daarom drie mogelijkheden om uw klacht bij ons kenbaar te maken.

 

Melden bij medewerker van Boncura

Als u een klacht heeft kunt u dit direct melden bij één van onze medewerkers. Deze zal de klacht met u bespreken en samen met u naar een oplossing zoeken. Komt u er samen niet uit, dan kunt u de klacht schriftelijk indienen bij de directie van Boncura. Er wordt dan binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen door een lid van de directie. De directie zal met u in gesprek gaan over uw klacht met als doel deze naar tevredenheid op te lossen.

 

Externe klachtenfunctionaris

Is uw klacht onvoldoende opgelost, of duurt de afhandeling van uw klacht langer dan zes weken, dan kunt u uw klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris van Klachtenportaal Zorg. De externe klachtenfunctionaris zal u van advies dienen met betrekking tot de indiening van een klacht en bijstaan bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Het doel is klachten zoveel mogelijk in een vroegtijdig stadium gezamenlijk op te lossen zodat een formele (schriftelijke) klacht wordt voorkomen.
Uiteraard heeft u te allen tijde het recht om rechtstreeks uw klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie.

 

Contactgegevens klachtenfunctionaris
Klachtenportaal Zorg
Westerstraat 117
1601 AD Enkhuizen

info@klachtenportaalzorg.nl
www.klachtenportaalzorg.nl

 

Geschilleninstantie KPZ

Lost een gesprek met de klachtenfunctionaris het probleem niet op? Dan kunt u een rechtszaak aanspannen. Maar Boncura GGz biedt u ook een laagdrempelig alternatief: de onafhankelijke Geschilleninstantie KPZ.

 

Contactgegevens geschilleninstantie KPZ
Stichting Geschilleninstantie KPZ
Westerstraat 117
1601 AD Enkhuizen

 

info@klachtenportaalzorg.nl
www.klachtenportaalzorg.nl

Cookies

Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken. Lees HIER onze privacyverklaring.

Cookies zijn kleine tekstbestanden die door websites kunnen worden gebruikt om gebruikerservaringen efficiënter te maken.

Volgens de wet mogen wij cookies op uw apparaat opslaan als ze strikt noodzakelijk zijn voor het gebruik van de site. Voor alle andere soorten cookies hebben we uw toestemming nodig.

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina’s worden weergegeven.

Via de cookieverklaring op onze website kunt u uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken.

In ons privacybeleid vindt u meer informatie over wie we zijn, hoe u contact met ons kunt opnemen en hoe we persoonlijke gegevens verwerken.

Uw toestemming geldt voor de volgende gebieden: www.boncura.nl

Uw huidige stand: Selectie toestaan (Noodzakelijk, Voorkeuren, Statistieken).

Uw toestemming ID: k0jGyttUdB0LXsia2nVgFN1KzyFBSMHkGlAqgNulMSBaOQeGDvS9Tg==Datum van toestemming: vrijdag 3 januari 2020 10:03:06 CET

Cookieverklaring laatst bijgewerkt op 27-10-2020 door Cookiebot:

Noodzakelijk (1)

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Naam Aanbieder Doel Verval termijn Type
CookieConsent Cookiebot Slaat de cookiestatus van de gebruiker op voor het huidige domein 1 jaar HTTP Cookie

Voorkeuren (1)

Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.

Naam Aanbieder Doel Verval termijn Type
qtrans_front_language www.boncura.nl Bepaalt de voorkeurstaal van de bezoeker. Hiermee kan de website de voorkeurstaal instellen bij herbezoek van de bezoeker. 1 jaar HTTP Cookie

Statistieken (3)

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Naam Aanbieder Doel Verval termijn Type
_ga www.boncura.nl Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. 2 jaar HTTP Cookie
_gat www.boncura.nl Gebruikt door Google Analytics om verzoeksnelheid te vertragen 1 dag HTTP Cookie
_gid www.boncura.nl Registreert een uniek ID die wordt gebruikt om statistische gegevens te genereren over hoe de bezoeker de website gebruikt. 1 dag HTTP Cookie

Marketing (1)

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.

Naam Aanbieder Doel Verval termijn Type
WIDGET::local::assignments Soundcloud Wordt gebruikt door audio-platform SoundCloud om hun imbedded inhoud/service op de website te implementeren, meten en verbeteren – De verzameling van gegevens omvat ook de interactie van bezoekers met imbedded inhoud/service. Dit kan worden gebruikt voor statistieken of marketingdoeleinden. Persistent HTML Local Storage

Contact us

Questions? Leave your details here and we will contact you in two working days.

Contact us
Copyright © 2021